Maria Lemus, Union İstasyonu ile Dodger Stadyumu arasında bir gondol önerisini ne zaman duyduğunu tam olarak hatırlamıyor, ancak muhtemelen okula dönüş sırt çantası hediyesinde ya da Noel oyuncak hediyesindeydi.
Gondol ekibi, Çin Mahallesi üzerindeki 1,2 millik gondolun kurulumunu yapmak ve şüphecilerin sorularını yanıtlamak için “son dört veya beş yıldır” ailesinin konut projesi olan 415 üniteli William Mead Homes'a geliyordu. Evler çeyrek milden daha az uzaklıkta Los Angeles Eyalet Tarihi Parkı, rota üzerindeki üç duraktan biri.
“Topluluk etkinliklerine geliyorlar” dedi. “Çocuklarımıza burs verdiler. Şükran Günü için topluluğumuza hindi ve sepetler dolusu yiyecek getirdiler.”
Dodgers'ın eski sahibi Frank McCourt tarafından finanse edilen bir şirket, gondolu ilk kez 2018'de önerdi ve bu fikri, komşu sokakları tıkayan stadyuma sıkışık girişe alternatif olarak politikacılara, topluma ve diğerlerine sattı.
Perşembe günü, Los Angeles İlçesi Metropolitan Ulaşım Otoritesi yönetim kurulu projenin çevre analizini ilçe amiri Janice Hahn'ın bir çekimserliğiyle 11-0 oyla onayladığında proje büyük bir engeli aştı.
Onay, kamu kurumunu maliyet aşımlarından korumayı ve Çin Mahallesi'nin konut piyasasına verilen zararı telafi edecek toplumsal faydalar sağlamayı amaçlayan uzun bir koşullar listesiyle birlikte geldi. Hahn, koşulların eklenmesinden memnun olduğunu ancak şunları söyledi: “Bu projeyi sevmiyorum. Gerçekten hiç yapmadım.
İlçe Denetçisi Hilda Solis, Los Angeles Belediye Başkanı Karen Bass ve yönetim kurulunun üç müttefiki tarafından getirilen koşullar arasında Çin Mahallesi sakinleri için ücretsiz yolculuklar, stadyuma bölgesel bir otobüs programı, barınma maliyetleri nedeniyle yerinden edilen sakinler için bir fon içeren bir topluluk geliştirme paketi ve bu durumu önlemek için korumalar yer alıyor. vergi mükellefi yükümlülüğü ve Dodger Stadyumu otoparklarının geliştirilmesi durumunda uygun fiyatlı konut gerektirecek şartlar.
Bölgeyi temsil eden Solis, “Bu proje, trafik sıkışıklığını iyileştirmenin bir yolu olarak bu kurula ve halka duyurulmuştur” dedi. “Özel çıkarları zenginleştirmek için kullanılmamalı.”
“Bu koşullar tartışılamaz. Herhangi bir koşul karşılanmazsa proje inşa edilemez” dedi Solis.
Yüzden fazla destekçi ve muhalif Metro genel merkezine geldi; bu, her iki tarafın yürüttüğü yoğun kara harekâtının bir yansımasıydı. Bu hiçbir yerde, uzun süredir devam eden siyasi rekabetlerin ve bölge sakinlerinin soylulaştırma korkularının kavgaya karıştığı William Mead'deki kadar net olmamıştı.
İki saatlik ifade sırasında bölge sakinlerinden oluşan bir grup, yönetim kuruluna, Dodgers'ı iflasa sürükleyen McCourt'a güvenmemeleri için yalvardı ve projenin konut maliyetlerinin artmasına neden olacağı konusunda uyardı. Projeyi destekleyen sakinler, gondolun ekonomik kalkınmayı teşvik edeceğini, sera gazı emisyonlarını azaltacağını ve Angelenos'a arabalarından inmeleri için ilham vereceğini söyledi.
22 yıldır William Mead'de yaşayan Manuel Luna, “Oradaki tüm toplum için iyi olacak” dedi.
Ancak Los Angeles'ın Latin kökenli ailelerin yaşadığı bu bölgesinde tarihi bir yerinden edilmenin hayaleti ağır bir şekilde varlığını sürdürüyor. Chavez'de Geçit, Dodger Stadyumu'nu inşa etmek için söküldü ve bir parça the orijinal Çin Mahallesi, Union İstasyonu'nu inşa etmek için taşındı.
Çin Mahallesi'nde gondolun yolunun altında yaşayan Tany Ling, “Bu, hızla ilerleyen toplulukların sonsuz döngüsünün devamı” dedi. “Herhangi bir onay, topluluğu satmanın hala sorun olmadığını gösteriyor.”
Projeler çevresel etki raporu, yedi dakikalık asansörün inşaatının 500 milyon dolara mal olacağını tahmin ediyor ve feribot 5.000 insanlar oyunlara bir saat. Metro yöneticisi Holly Rockwell, inşaat maliyetlerinin kısmen tahvil finansmanıyla karşılanacağını söyledi ancak geri kalanının nasıl karşılanacağını söylemedi. Ayrıca kamu finansmanı aranmadığını da söyledi.
McCourt, Dodgers'ın otoparkının sahibi ve rakipler uzun süredir onun projeyi sürdürmesinin temel nedeninin bu otoparkları geliştirmek olduğuna inanıyordu.
LA Parks Alliance'ın kurucu üyesi Jon Christensen, “Bugünkü sonuç utanç vericiydi ancak bu mücadele henüz bitmedi” dedi. Gondolla mücadele etmek için kurulan grup, çevresel analizin “ölümcül kusurlu” olduğunu ve otoparklardaki potansiyel gelişimi hesaba katmadığını ileri sürerek projeyi engellemek için dava açmayı planladığını söyledi.
William Mead'in alçak, bahçe tarzı tuğla evleri Çin Mahallesi'nin doğu ucunda beş blok boyunca yer alıyor. 1940'larda inşa edilen iki ve üç katlı binalar eyalet parkı, İkiz Kuleler hapishanesi, Los Angeles Nehri ve demiryolu raylarının arasına sıkışmış durumda.
Çoğunlukla Latin kökenli olanların yarısından fazlası yoksulluk sınırının altında yaşıyor ve çoğu aileden oluşuyor.
Gondol konut projesinin üzerinden geçmeyecek olsa da her iki taraf da sakinlerin desteği için yarışıyor. Geliştirici yıllardır topluluğa kaynak aktarıyor ve tatil etkinliklerinde boy gösteriyor.
32 yıldır William Mead'de yaşayan Xóchitl Manzanilla, “Bu topluluk bölünmüş durumda” dedi. McCourt'a atıfta bulunarak, “Onun yapmak istediği şey tam bir canavarlık” dedi. “Bu bir soylulaştırma eylemidir.”
LA Eyalet Tarihi Parkı'nda sanat dersi veren Manzanilla, gondolun ufuk manzaralarını bozacağından ve insanların kira ödemekte zorlandığı bir bölgede lüks evlerin ilgisini çekeceğinden korkuyor.
Projeyi mahkemede engellemeye çalışan ancak başarısız olan California Vakfı bu çabalara karşı çıktı. Toplu konutlarda ve Çin Mahallesi'nde çalışan topluluk organizatörlerine 100.000 $ hibe sağladı.
Mead'deki en büyük sorunlardan ikisi park yeri azlığı ve toplumun yeniden geliştirilmesidir. Site sakinleri için 279 park yeri bulunuyor ve park ya da stadyumda etkinlikler olduğunda bölge sakinleri araçlarına yer bulamıyor. Bölge sakinleri, araziyi mevcut 415 birim toplu konuttan 1.600 birim karma gelirli eve dönüştürme önerisi konusunda daha da endişeli. olmasına rağmen Konut Los Angeles Belediyesi yetkilileri, sakinlerin yerinden edilmemesini sağlamaya devam edeceğini söyledi; pek çok kişi, çok yüksek konut maliyetlerini daha da artırabilecek değişikliklerden endişe ediyor.
Mahalledeki muhalifler gondolun tam olarak bunu yapacağını söylerken, destekçiler bunun maç günlerinde trafiği hafifleteceğine ve taraftarların caddedeki değerli park yerlerini işgal etmesini önleyeceğine inanıyor.
Evlerdeki sakin danışma konseyi başkanı Ines Gomez, “Bu iyi bir şeye benziyor” dedi. “Trafiği azaltacak”
Beş çocuğu var ve geliştiricinin topluluğa destek verdiğini, hatta park yerindeki maket gondol ziyareti sırasında Dodgers maçlarını görme şansı sağladığını söyledi.
Salı günü Gomez, projeye karşı çıkan bölgenin konsey üyesi Eunisses Hernandez ile evlerde bir toplantıya katıldı. Ve Hernandez'in faydalarını anlamadığına inanarak ayrıldı ve bunu kendisi hakkında yaptı. Projenin en açık sözlü kamu görevlisi olan Hernandez, sadece savunmasız bir topluluğu korumak istediğini söyledi.
Hernandez, “Uzun zamandır bu topluluk göz ardı edildi ve yeterince yatırım yapılmadı” dedi. “Uzun süredir açlık çeken bir topluluğa tüm bunları getirirken iyi adammış gibi davranmak kolay.”
Solis'in çabalarının yalnızca daha fazla endişeye yol açtığını söylediğine karşı çıkıyor.
“Bu park etme sorunu gondolla çözülmeyecek, ancak onlara gondolun mahalle trafiğini dönüştüreceği fikri aşılanmış durumda” dedi. “Dönüştürücü olacak ama yer değiştirmelerin olacağı bir şekilde.”
Gondol ekibi, Çin Mahallesi üzerindeki 1,2 millik gondolun kurulumunu yapmak ve şüphecilerin sorularını yanıtlamak için “son dört veya beş yıldır” ailesinin konut projesi olan 415 üniteli William Mead Homes'a geliyordu. Evler çeyrek milden daha az uzaklıkta Los Angeles Eyalet Tarihi Parkı, rota üzerindeki üç duraktan biri.
“Topluluk etkinliklerine geliyorlar” dedi. “Çocuklarımıza burs verdiler. Şükran Günü için topluluğumuza hindi ve sepetler dolusu yiyecek getirdiler.”
Dodgers'ın eski sahibi Frank McCourt tarafından finanse edilen bir şirket, gondolu ilk kez 2018'de önerdi ve bu fikri, komşu sokakları tıkayan stadyuma sıkışık girişe alternatif olarak politikacılara, topluma ve diğerlerine sattı.
Perşembe günü, Los Angeles İlçesi Metropolitan Ulaşım Otoritesi yönetim kurulu projenin çevre analizini ilçe amiri Janice Hahn'ın bir çekimserliğiyle 11-0 oyla onayladığında proje büyük bir engeli aştı.
Onay, kamu kurumunu maliyet aşımlarından korumayı ve Çin Mahallesi'nin konut piyasasına verilen zararı telafi edecek toplumsal faydalar sağlamayı amaçlayan uzun bir koşullar listesiyle birlikte geldi. Hahn, koşulların eklenmesinden memnun olduğunu ancak şunları söyledi: “Bu projeyi sevmiyorum. Gerçekten hiç yapmadım.
İlçe Denetçisi Hilda Solis, Los Angeles Belediye Başkanı Karen Bass ve yönetim kurulunun üç müttefiki tarafından getirilen koşullar arasında Çin Mahallesi sakinleri için ücretsiz yolculuklar, stadyuma bölgesel bir otobüs programı, barınma maliyetleri nedeniyle yerinden edilen sakinler için bir fon içeren bir topluluk geliştirme paketi ve bu durumu önlemek için korumalar yer alıyor. vergi mükellefi yükümlülüğü ve Dodger Stadyumu otoparklarının geliştirilmesi durumunda uygun fiyatlı konut gerektirecek şartlar.
Bölgeyi temsil eden Solis, “Bu proje, trafik sıkışıklığını iyileştirmenin bir yolu olarak bu kurula ve halka duyurulmuştur” dedi. “Özel çıkarları zenginleştirmek için kullanılmamalı.”
“Bu koşullar tartışılamaz. Herhangi bir koşul karşılanmazsa proje inşa edilemez” dedi Solis.
Yüzden fazla destekçi ve muhalif Metro genel merkezine geldi; bu, her iki tarafın yürüttüğü yoğun kara harekâtının bir yansımasıydı. Bu hiçbir yerde, uzun süredir devam eden siyasi rekabetlerin ve bölge sakinlerinin soylulaştırma korkularının kavgaya karıştığı William Mead'deki kadar net olmamıştı.
İki saatlik ifade sırasında bölge sakinlerinden oluşan bir grup, yönetim kuruluna, Dodgers'ı iflasa sürükleyen McCourt'a güvenmemeleri için yalvardı ve projenin konut maliyetlerinin artmasına neden olacağı konusunda uyardı. Projeyi destekleyen sakinler, gondolun ekonomik kalkınmayı teşvik edeceğini, sera gazı emisyonlarını azaltacağını ve Angelenos'a arabalarından inmeleri için ilham vereceğini söyledi.
22 yıldır William Mead'de yaşayan Manuel Luna, “Oradaki tüm toplum için iyi olacak” dedi.
Ancak Los Angeles'ın Latin kökenli ailelerin yaşadığı bu bölgesinde tarihi bir yerinden edilmenin hayaleti ağır bir şekilde varlığını sürdürüyor. Chavez'de Geçit, Dodger Stadyumu'nu inşa etmek için söküldü ve bir parça the orijinal Çin Mahallesi, Union İstasyonu'nu inşa etmek için taşındı.
Çin Mahallesi'nde gondolun yolunun altında yaşayan Tany Ling, “Bu, hızla ilerleyen toplulukların sonsuz döngüsünün devamı” dedi. “Herhangi bir onay, topluluğu satmanın hala sorun olmadığını gösteriyor.”
Projeler çevresel etki raporu, yedi dakikalık asansörün inşaatının 500 milyon dolara mal olacağını tahmin ediyor ve feribot 5.000 insanlar oyunlara bir saat. Metro yöneticisi Holly Rockwell, inşaat maliyetlerinin kısmen tahvil finansmanıyla karşılanacağını söyledi ancak geri kalanının nasıl karşılanacağını söylemedi. Ayrıca kamu finansmanı aranmadığını da söyledi.
McCourt, Dodgers'ın otoparkının sahibi ve rakipler uzun süredir onun projeyi sürdürmesinin temel nedeninin bu otoparkları geliştirmek olduğuna inanıyordu.
LA Parks Alliance'ın kurucu üyesi Jon Christensen, “Bugünkü sonuç utanç vericiydi ancak bu mücadele henüz bitmedi” dedi. Gondolla mücadele etmek için kurulan grup, çevresel analizin “ölümcül kusurlu” olduğunu ve otoparklardaki potansiyel gelişimi hesaba katmadığını ileri sürerek projeyi engellemek için dava açmayı planladığını söyledi.
William Mead'in alçak, bahçe tarzı tuğla evleri Çin Mahallesi'nin doğu ucunda beş blok boyunca yer alıyor. 1940'larda inşa edilen iki ve üç katlı binalar eyalet parkı, İkiz Kuleler hapishanesi, Los Angeles Nehri ve demiryolu raylarının arasına sıkışmış durumda.
Çoğunlukla Latin kökenli olanların yarısından fazlası yoksulluk sınırının altında yaşıyor ve çoğu aileden oluşuyor.
Gondol konut projesinin üzerinden geçmeyecek olsa da her iki taraf da sakinlerin desteği için yarışıyor. Geliştirici yıllardır topluluğa kaynak aktarıyor ve tatil etkinliklerinde boy gösteriyor.
32 yıldır William Mead'de yaşayan Xóchitl Manzanilla, “Bu topluluk bölünmüş durumda” dedi. McCourt'a atıfta bulunarak, “Onun yapmak istediği şey tam bir canavarlık” dedi. “Bu bir soylulaştırma eylemidir.”
LA Eyalet Tarihi Parkı'nda sanat dersi veren Manzanilla, gondolun ufuk manzaralarını bozacağından ve insanların kira ödemekte zorlandığı bir bölgede lüks evlerin ilgisini çekeceğinden korkuyor.
Projeyi mahkemede engellemeye çalışan ancak başarısız olan California Vakfı bu çabalara karşı çıktı. Toplu konutlarda ve Çin Mahallesi'nde çalışan topluluk organizatörlerine 100.000 $ hibe sağladı.
Mead'deki en büyük sorunlardan ikisi park yeri azlığı ve toplumun yeniden geliştirilmesidir. Site sakinleri için 279 park yeri bulunuyor ve park ya da stadyumda etkinlikler olduğunda bölge sakinleri araçlarına yer bulamıyor. Bölge sakinleri, araziyi mevcut 415 birim toplu konuttan 1.600 birim karma gelirli eve dönüştürme önerisi konusunda daha da endişeli. olmasına rağmen Konut Los Angeles Belediyesi yetkilileri, sakinlerin yerinden edilmemesini sağlamaya devam edeceğini söyledi; pek çok kişi, çok yüksek konut maliyetlerini daha da artırabilecek değişikliklerden endişe ediyor.
Mahalledeki muhalifler gondolun tam olarak bunu yapacağını söylerken, destekçiler bunun maç günlerinde trafiği hafifleteceğine ve taraftarların caddedeki değerli park yerlerini işgal etmesini önleyeceğine inanıyor.
Evlerdeki sakin danışma konseyi başkanı Ines Gomez, “Bu iyi bir şeye benziyor” dedi. “Trafiği azaltacak”
Beş çocuğu var ve geliştiricinin topluluğa destek verdiğini, hatta park yerindeki maket gondol ziyareti sırasında Dodgers maçlarını görme şansı sağladığını söyledi.
Salı günü Gomez, projeye karşı çıkan bölgenin konsey üyesi Eunisses Hernandez ile evlerde bir toplantıya katıldı. Ve Hernandez'in faydalarını anlamadığına inanarak ayrıldı ve bunu kendisi hakkında yaptı. Projenin en açık sözlü kamu görevlisi olan Hernandez, sadece savunmasız bir topluluğu korumak istediğini söyledi.
Hernandez, “Uzun zamandır bu topluluk göz ardı edildi ve yeterince yatırım yapılmadı” dedi. “Uzun süredir açlık çeken bir topluluğa tüm bunları getirirken iyi adammış gibi davranmak kolay.”
Solis'in çabalarının yalnızca daha fazla endişeye yol açtığını söylediğine karşı çıkıyor.
“Bu park etme sorunu gondolla çözülmeyecek, ancak onlara gondolun mahalle trafiğini dönüştüreceği fikri aşılanmış durumda” dedi. “Dönüştürücü olacak ama yer değiştirmelerin olacağı bir şekilde.”