Dodgers gerçekten Shohei Ohtani’yi beyzbol tarihinin en zengin kontratına imza atıp yine de bu anlaşmadan para kazanabilecek mi?
Stan Kasten gülümsedi. Dodgers’ın perşembe günü düzenlediği basın toplantısında Ohtani’yi tanıtmasının ardından Dodgers’ın başkanı, Ohtani’nin sözleşmesinin kendi masrafını çıkarabileceği fikrini ortadan kaldırmayı reddetti.
Kasten, “Bunun Dodgers için iyi bir anlaşma olduğunu düşünüyorum” dedi, “sahada ve saha dışında.”
Dodgers’ın Japonya’daki mirası, O’Malley ailesinin mülkiyetinde orada sergiler düzenleyen takıma ve All-Star atıcı Hideo Nomo’ya kadar onlarca yıl öncesine dayanıyor.
Kasten, “Dünyanın en popüler uluslararası oyuncusunu Dodgers markasıyla birleştirmek bunu genişletecek” dedi. “Bu beyzbol için iyi olacak ve Dodgers için de çok iyi olacak.”
Yolları sayalım.
Ohtani formaları raflardan uçup gidiyorhatta sanal raflar bile Forma başına 346,99$. Dodgers bu konuda çok başarılı, değil mi?
Hayır. Lisanslı ürünlerden (formalar, tişörtler, şapkalar vb.) elde edilen gelir 30 büyük lig takımı arasında eşit olarak paylaştırılıyor, yani Angels, Ohtani formalarının satışından Dodgers’la aynı payı alıyor. (İstisna: Dodgers, Dodger Stadyumu’ndaki ve Güney Kaliforniya ve Las Vegas’taki Dodgers Clubhouse mağazalarındaki satışlardan daha büyük bir gelir payı alıyor.)
Herkes Ohtani’yi izlemek istiyor, özellikle Japonya’da. Dodgers Japonya’daki yayıncılara televizyon haklarını satarak para kazanacak, değil mi?
Yine hayır. Major League Baseball uluslararası yayın haklarını kontrol ediyor ve geliri 30 takım arasında eşit olarak paylaştırıyor.
Artık ailemi Dodger Stadı’ndaki bir maça götürmeye gücüm yetecek mi?
Dodgers, birçok takım gibi dinamik fiyatlandırmayı kullanıyor; yani, her bilet için bir fiyat belirleyip tüm sezon buna bağlı kalmak yerine, bilet fiyatlarını talebe göre yukarı ve aşağı ayarlıyor. Ohtani’nin maçını ne kadar çok insan izlemek isterse, biletin maliyeti de o kadar pahalı olur.
Kasten, “Burada, geniş bir bütçe yelpazesindeki fiyat noktalarında arz ve talebi eşleştirme konusunda iyi bir geçmişe sahip olduğumuzu düşünüyorum” dedi. “Bu değişmeyecek.”
Perşembe günkü haber konferansından birkaç saat sonra Dodgers taraftarlara e-posta göndererek “Şimdi Sho Zamanı” dedi ve bu sezon koltuk başına 111.840 dolara kadar kulübe kulüp oturma yeri teklif etti. Ohtani geçen hafta sonu Dodgers’la sözleşme imzalayacağını duyurduktan sonra, iç saha açılışı için ayakta biletler neredeyse 900 dolardan satışa sunuldu.
Ancak Dodgers’ın bilet satışlarından para kazanma fırsatı, zaten çok fazla bilet satmış olmaları nedeniyle sınırlı. Dodgers geçen sezon büyükler ligindeki en büyük stadyumda kapasitesinin %90’ına yakın bir oranla oynadı. Artık katılımlarını ikiye katlayabilecek durumda değiller.
MLB’nin eski yöneticilerinden biri Haberler’a Dodgers’ın bilet ve ürün gelirinden daha fazla kazanabileceğini söyledi, “ancak sponsorlukla karşılaştırıldığında bu bir kuruş. Bunların hepsi sponsorluk.”
Bu ne anlama gelir?
Chicago merkezli Sportscorp Ltd.’nin başkanı Marc Ganis, “Dodgers ve Dodger Stadyumu’nu kendilerini tanıtmak için kullanacak çok sayıda Japon şirketi ve Japonya’ya bir şeyler satan Amerikan şirketleri olacak” dedi.
İlk ve en belirgin satış konuşması: forma yamaları.
Ganis, “Bu tam olarak üst düzey bir şirkete ya da pek tanınmayan bir Japon şirketine hitap eden şey olabilir” dedi. “Bu kesinlikle onları haritaya koyacaktır.”
Lakers ve New York Yankees, forma yama sponsorluklarını yılda yaklaşık 25 milyon dolara satıyordu. Ohtani ile Dodgers da bunu başarabilir.
Dodgers’ın bir büyük sponsorluk fırsatı daha var. Nedir?
Merkezdeki Shohei Ohtani, Perşembe günü Dodger Stadyumu’nda düzenlenen basın toplantısında konuşuyor.
(Wally Skalij / Haberler)
Yıllardır satmaya çalıştıkları alan isim hakları. Takım, Dodger Stadyumu’nda oynamak yerine, örneğin Dodger Stadyumu’ndaki Honda Field’da oynayabilir.
Los Angeles’taki taraftarların basketbol sahasına Dodger Stadyumu dışında bir isim vermesini kimse beklemezdi, ancak Japonya ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki izleyiciler, her saha, her iç saha maçı, her sezon iç saha plakasının arkasında şirketin adını görecekti.
2017’de Dodgers, saha isim hakları için sezon başına 12 milyon dolar talep etmişti. Ohtani’den 20 milyon dolar veya daha fazlasını isteyebilirler.
Los Angeles merkezli Innovative Partnerships Group’un başkanı Jeff Marks, “Sponsorluk portföyleriyle pazarda benzersiz bir konumdalar” dedi. “Hem forma armasına hem de saha isimlendirme haklarına sahip olmak artık onlara değer kazandırma ve daha önce hiç satmadıkları iki yüksek değerli varlığa prim verme olanağı sağlıyor.”
Yani bu iki sponsorlukla Dodgers, Ohtani’nin kontratının yıllık 46 milyon dolarlık değerini hemen hemen geri kazanabilirdi. Başka para kazanma fırsatları olur mu?
Elbette. Melekler saha isim haklarını satmadı ve geçen sezonki mütevazı forma yama anlaşması yerel bir inşaat tedarik şirketine satıldı, bunun nedeni büyük ölçüde kimsenin Ohtani’nin sezonun ötesinde Anaheim’da kalacağına dair söz verememesiydi. Yine de Melekler yaptı 10 milyon dolardan 20 milyon dolara Ohtani ile ilgili sponsorluklar sayesinde Dodgers, yeni sponsorluklar ve mevcut sponsorluk anlaşmalarının süresi dolduğunda artan yenileme oranlarıyla daha fazlasını kazanabilir.
Perşembe günü Ohtani’nin arkasındaki pankartta Dodgers’ın sahiplik grubu olan Guggenheim Baseball’un logosu yer alıyordu. Fiyat uygunsa, Ohtani’nin röportajları sırasında görünen Guggenheim logosunun yerine kurumsal bir logo gelebilir.
Ve MLB kuralları, Dodgers’ın her yıl 46 milyon dolarlık ertelenmiş para ayırmasını gerektirdiğinden, ekip bu parayı, takım başkanı Mark Walter tarafından yönetilen finansal hizmetler şirketi Guggenheim Partners’a yatırabilir. Firma yaklaşık 300 milyar dolarlık yatırımı yönetiyor; Dodgers ertelenmiş para havuzunu firmaya yatırarak kar elde edebilirdi.
Dodgers’ın Ohtani, Mookie Betts ve Freddie Freeman’a borcu olan 850 milyon dolarlık ertelenmiş ödemesi var. Walter takımı satıp parasını çekebilir mi?
Shohei Ohtani, Perşembe günü düzenlenen bir basın toplantısında Dodgers’ın bir üyesi olarak tanıtıldı.
(Wally Skalij / Haberler)
Kasten, “Plan bu değil” dedi.
Takımın değeri arttıkça Walter takımın bir kısmını satıp para kazanabilir.
Perşembe günkü basın toplantısında Dodgers’ın beyzbol operasyonlarından sorumlu başkanı Andrew Friedman şunları söyledi: “Hedeflerimizden biri Japonya’daki beyzbol hayranlarının Dodger mavisine dönüşmesini sağlamak.”
Bu, Dodgers markasını yurt içinde ve yurt dışında bir güç merkezine dönüştürebilir.
Ganis, “Şu anda dünyayı dolaşıyorsunuz ve gördüğünüz şey New York Yankee şapkaları” dedi. “LA logosunun dünya çapında, özellikle Japonya ve Kore’de çok daha fazla göründüğünü görmeye başlayabiliriz.”
Ne kadar uygun: Ohtani ve Dodgers, 2024 sezonunu 20 Mart’ta Seul’de San Diego Padres’e karşı açıyor.
Sportico geçen yıl Dodgers’a Ohtani’den önce 5,2 milyar dolar değer biçmişti. Bu değerde bile Dodgers, takımın yüzde 5’ini 260 milyon dolara, yani Ohtani’nin sözleşmesinin yarısından fazlasını bir azınlık sahibine ya da yatırım fonuna satabilir.
Perşembe günü Dodgers, mevcut azınlık sahiplerinden biri için genel menajer Brandon Gomes’in hemen yanında ön sırada bir koltuk ayırdı.
Ayrıca yeni iş planını yürütmekle görevli departman için de 20 birinci sınıf koltuk ayırdılar: Küresel Ortaklıklar.
Stan Kasten gülümsedi. Dodgers’ın perşembe günü düzenlediği basın toplantısında Ohtani’yi tanıtmasının ardından Dodgers’ın başkanı, Ohtani’nin sözleşmesinin kendi masrafını çıkarabileceği fikrini ortadan kaldırmayı reddetti.
Kasten, “Bunun Dodgers için iyi bir anlaşma olduğunu düşünüyorum” dedi, “sahada ve saha dışında.”
Dodgers’ın Japonya’daki mirası, O’Malley ailesinin mülkiyetinde orada sergiler düzenleyen takıma ve All-Star atıcı Hideo Nomo’ya kadar onlarca yıl öncesine dayanıyor.
Kasten, “Dünyanın en popüler uluslararası oyuncusunu Dodgers markasıyla birleştirmek bunu genişletecek” dedi. “Bu beyzbol için iyi olacak ve Dodgers için de çok iyi olacak.”
Yolları sayalım.
Ohtani formaları raflardan uçup gidiyorhatta sanal raflar bile Forma başına 346,99$. Dodgers bu konuda çok başarılı, değil mi?
Hayır. Lisanslı ürünlerden (formalar, tişörtler, şapkalar vb.) elde edilen gelir 30 büyük lig takımı arasında eşit olarak paylaştırılıyor, yani Angels, Ohtani formalarının satışından Dodgers’la aynı payı alıyor. (İstisna: Dodgers, Dodger Stadyumu’ndaki ve Güney Kaliforniya ve Las Vegas’taki Dodgers Clubhouse mağazalarındaki satışlardan daha büyük bir gelir payı alıyor.)
Herkes Ohtani’yi izlemek istiyor, özellikle Japonya’da. Dodgers Japonya’daki yayıncılara televizyon haklarını satarak para kazanacak, değil mi?
Yine hayır. Major League Baseball uluslararası yayın haklarını kontrol ediyor ve geliri 30 takım arasında eşit olarak paylaştırıyor.
Artık ailemi Dodger Stadı’ndaki bir maça götürmeye gücüm yetecek mi?
Dodgers, birçok takım gibi dinamik fiyatlandırmayı kullanıyor; yani, her bilet için bir fiyat belirleyip tüm sezon buna bağlı kalmak yerine, bilet fiyatlarını talebe göre yukarı ve aşağı ayarlıyor. Ohtani’nin maçını ne kadar çok insan izlemek isterse, biletin maliyeti de o kadar pahalı olur.
Kasten, “Burada, geniş bir bütçe yelpazesindeki fiyat noktalarında arz ve talebi eşleştirme konusunda iyi bir geçmişe sahip olduğumuzu düşünüyorum” dedi. “Bu değişmeyecek.”
Perşembe günkü haber konferansından birkaç saat sonra Dodgers taraftarlara e-posta göndererek “Şimdi Sho Zamanı” dedi ve bu sezon koltuk başına 111.840 dolara kadar kulübe kulüp oturma yeri teklif etti. Ohtani geçen hafta sonu Dodgers’la sözleşme imzalayacağını duyurduktan sonra, iç saha açılışı için ayakta biletler neredeyse 900 dolardan satışa sunuldu.
Ancak Dodgers’ın bilet satışlarından para kazanma fırsatı, zaten çok fazla bilet satmış olmaları nedeniyle sınırlı. Dodgers geçen sezon büyükler ligindeki en büyük stadyumda kapasitesinin %90’ına yakın bir oranla oynadı. Artık katılımlarını ikiye katlayabilecek durumda değiller.
MLB’nin eski yöneticilerinden biri Haberler’a Dodgers’ın bilet ve ürün gelirinden daha fazla kazanabileceğini söyledi, “ancak sponsorlukla karşılaştırıldığında bu bir kuruş. Bunların hepsi sponsorluk.”
Bu ne anlama gelir?
Chicago merkezli Sportscorp Ltd.’nin başkanı Marc Ganis, “Dodgers ve Dodger Stadyumu’nu kendilerini tanıtmak için kullanacak çok sayıda Japon şirketi ve Japonya’ya bir şeyler satan Amerikan şirketleri olacak” dedi.
İlk ve en belirgin satış konuşması: forma yamaları.
Ganis, “Bu tam olarak üst düzey bir şirkete ya da pek tanınmayan bir Japon şirketine hitap eden şey olabilir” dedi. “Bu kesinlikle onları haritaya koyacaktır.”
Lakers ve New York Yankees, forma yama sponsorluklarını yılda yaklaşık 25 milyon dolara satıyordu. Ohtani ile Dodgers da bunu başarabilir.
Dodgers’ın bir büyük sponsorluk fırsatı daha var. Nedir?
Merkezdeki Shohei Ohtani, Perşembe günü Dodger Stadyumu’nda düzenlenen basın toplantısında konuşuyor.
(Wally Skalij / Haberler)
Yıllardır satmaya çalıştıkları alan isim hakları. Takım, Dodger Stadyumu’nda oynamak yerine, örneğin Dodger Stadyumu’ndaki Honda Field’da oynayabilir.
Los Angeles’taki taraftarların basketbol sahasına Dodger Stadyumu dışında bir isim vermesini kimse beklemezdi, ancak Japonya ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki izleyiciler, her saha, her iç saha maçı, her sezon iç saha plakasının arkasında şirketin adını görecekti.
2017’de Dodgers, saha isim hakları için sezon başına 12 milyon dolar talep etmişti. Ohtani’den 20 milyon dolar veya daha fazlasını isteyebilirler.
Los Angeles merkezli Innovative Partnerships Group’un başkanı Jeff Marks, “Sponsorluk portföyleriyle pazarda benzersiz bir konumdalar” dedi. “Hem forma armasına hem de saha isimlendirme haklarına sahip olmak artık onlara değer kazandırma ve daha önce hiç satmadıkları iki yüksek değerli varlığa prim verme olanağı sağlıyor.”
Yani bu iki sponsorlukla Dodgers, Ohtani’nin kontratının yıllık 46 milyon dolarlık değerini hemen hemen geri kazanabilirdi. Başka para kazanma fırsatları olur mu?
Elbette. Melekler saha isim haklarını satmadı ve geçen sezonki mütevazı forma yama anlaşması yerel bir inşaat tedarik şirketine satıldı, bunun nedeni büyük ölçüde kimsenin Ohtani’nin sezonun ötesinde Anaheim’da kalacağına dair söz verememesiydi. Yine de Melekler yaptı 10 milyon dolardan 20 milyon dolara Ohtani ile ilgili sponsorluklar sayesinde Dodgers, yeni sponsorluklar ve mevcut sponsorluk anlaşmalarının süresi dolduğunda artan yenileme oranlarıyla daha fazlasını kazanabilir.
Perşembe günü Ohtani’nin arkasındaki pankartta Dodgers’ın sahiplik grubu olan Guggenheim Baseball’un logosu yer alıyordu. Fiyat uygunsa, Ohtani’nin röportajları sırasında görünen Guggenheim logosunun yerine kurumsal bir logo gelebilir.
Ve MLB kuralları, Dodgers’ın her yıl 46 milyon dolarlık ertelenmiş para ayırmasını gerektirdiğinden, ekip bu parayı, takım başkanı Mark Walter tarafından yönetilen finansal hizmetler şirketi Guggenheim Partners’a yatırabilir. Firma yaklaşık 300 milyar dolarlık yatırımı yönetiyor; Dodgers ertelenmiş para havuzunu firmaya yatırarak kar elde edebilirdi.
Dodgers’ın Ohtani, Mookie Betts ve Freddie Freeman’a borcu olan 850 milyon dolarlık ertelenmiş ödemesi var. Walter takımı satıp parasını çekebilir mi?
Shohei Ohtani, Perşembe günü düzenlenen bir basın toplantısında Dodgers’ın bir üyesi olarak tanıtıldı.
(Wally Skalij / Haberler)
Kasten, “Plan bu değil” dedi.
Takımın değeri arttıkça Walter takımın bir kısmını satıp para kazanabilir.
Perşembe günkü basın toplantısında Dodgers’ın beyzbol operasyonlarından sorumlu başkanı Andrew Friedman şunları söyledi: “Hedeflerimizden biri Japonya’daki beyzbol hayranlarının Dodger mavisine dönüşmesini sağlamak.”
Bu, Dodgers markasını yurt içinde ve yurt dışında bir güç merkezine dönüştürebilir.
Ganis, “Şu anda dünyayı dolaşıyorsunuz ve gördüğünüz şey New York Yankee şapkaları” dedi. “LA logosunun dünya çapında, özellikle Japonya ve Kore’de çok daha fazla göründüğünü görmeye başlayabiliriz.”
Ne kadar uygun: Ohtani ve Dodgers, 2024 sezonunu 20 Mart’ta Seul’de San Diego Padres’e karşı açıyor.
Sportico geçen yıl Dodgers’a Ohtani’den önce 5,2 milyar dolar değer biçmişti. Bu değerde bile Dodgers, takımın yüzde 5’ini 260 milyon dolara, yani Ohtani’nin sözleşmesinin yarısından fazlasını bir azınlık sahibine ya da yatırım fonuna satabilir.
Perşembe günü Dodgers, mevcut azınlık sahiplerinden biri için genel menajer Brandon Gomes’in hemen yanında ön sırada bir koltuk ayırdı.
Ayrıca yeni iş planını yürütmekle görevli departman için de 20 birinci sınıf koltuk ayırdılar: Küresel Ortaklıklar.