Görüş: Dodger Stadyumu gondolu sadece başlangıçsa Elysian Park'a ne olur?

Uzaylı

New member
1960'ların ortalarında şehrin en eski halka açık parkına bir kongre merkezi inşa edilmesini önlemek için kurulan gönüllü bir kuruluş olan Elysian Park Dostları'nın başkanıyım. O zamandan bu yana, ağaç dikme ve park temizliğini koordine etmenin yanı sıra, bir futbol stadyumunu, petrol kuyularını, küçük uçak havaalanını ve diğer istenmeyen gelişmeleri uzak tutmayı başardık.

Bugün Elysian Park, bu sefer Dodgers'ın eski sahibi Frank McCourt ve ortak şirketleri olan Los Angeles Aerial Rapid Transit, Climate Resolve ve yeni kar amacı gütmeyen Zero Emissions Transit tarafından önerilen bir gondolun tehdidi altında. Planları, Union İstasyonu'ndan Dodger Stadyumu'na LA ART gondolunu inşa etmek, beyzbol hayranlarını basketbol sahasına götürüp geri getirmek, aynı zamanda trafiği ve hava kirliliğini azaltmak.

Kulağa hoş bir fikir gibi geliyor değil mi? Aldanmayın. Gondolun olmaması tamamen mümkün Sadece bir gondol. Öyle olsa bile, bu bir rüyanın gerçekleşmesinden ziyade bir kabus olacaktır.

McCourt'un projesi şu anda ilçenin ulaştırma kurumu olan Metro tarafından değerlendiriliyor ve nihai çevresel etki raporu muhtemelen bu ay içinde oylanacak. Yönetim kurulu bunu onaylarsa planları ilk önemli engeli aşmış olacak.

Elysian Park Dostları şiddetle hayır oyu verilmesini talep ediyor.

Haberler'ın bildirdiği gibiBir gondolun, McCourt'un hâlâ kısmen sahibi olduğu, stadyum otoparklarında inşa edilecek devasa bir eğlence, alışveriş ve konut kompleksinin habercisi olabileceği herkesçe bilinen bir sır. Unutmayın: Yaklaşık yirmi yıl önce takımın sahibi olduğu zaman, McCourt tam da böyle bir planı açıkladı.

Gondol sürücülerinin ve arabaların, şehir merkezindeki LA Live'a benzer bir gelişmeye yılın 365 günü, her saatinde girip çıktığını hayal edin. Elysian Park artık Elysian Park olmayacak, etrafındaki mahalleler de geri dönülemez biçimde değişecekti.

Otopark kompleksi olmasaydı bile LA ART'ın büyük, olumsuz bir etkisi olurdu. Son EIR'de de belirtildiği gibi planlar, Union Station terminalinde fütüristik, yükseltilmiş bir yolcu platformu gerektiriyor. El Pueblo de Los Angeles'ın karşısındaki Alameda Caddesi'nin ortasındaki sütunlar üzerine inşa edilen yapı, Union Station'ın güzel Mission Revival girişini gizleyecek ve Los Angeles'ın tarihi merkezi El Pueblo'yu gölgede bırakacaktı.

Bir başka büyük “ara” istasyon, Kaliforniya'daki ilk İspanyol misyonerlerin kamp alanı olan Tongva köyünün antik alanını ve binlerce göçmeni Los Angeles'a taşıyan bir demiryolunu anan Los Angeles Eyalet Tarihi Parkı'nın en güneydeki girişine inşa edilecek. Eyalet parklarında, park ziyaretçilerinin “güvenliği, konforu ve keyfi” dışında ticari faaliyetler yasaktır; ve tarihi parklarda bu tür faaliyetlerin mevcut tarihle ilgili olması gerekir. Tepede asılı duran bir gondol kriterleri karşılıyor mu? LA ART, Los Angeles Eyalet Tarihi Parkı'ndaki bir tepeyi yalnızca 26 metrelik bir mesafeyle temizleyebilir; 80'den fazla olgun ağacın gitmesi gerekecekti.

Çin Mahallesi'nde, her biri yaklaşık 40 sürücü taşıyan ve büyük olasılıkla projenin tahmini 500 milyon dolarlık fiyat etiketini karşılamaya yardımcı olmak için logolarla süslenmiş 5 tonluk gondol arabaları, evlerin ve apartmanların sadece 50 metre yukarısından geçecek. 60 metrelik devasa kulelerden kablolara asılan tramvay, Bishops Yolu'nu takip ederek Radio Hill'i geçerek stadyum otoparkına ulaşacaktı.

EIR'ye göre gondol, faaliyete geçtikten sonra sabah 6'dan gece yarısına kadar yıl boyunca çalışabilecek. Kendinize şunu sorun: Eğer gondolun amacı beyzbol sezonu boyunca taraftarları Dodger Stadyumu'na 90 kadar iç saha ve playoff maçına götürmekse neden böyle bir program düşünesiniz ki?

nihai EIR özellikle şunu önerir: gondolun kesinlikle bir ulaşım projesi olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Metronun gondol inşa etmenin ötesinde “daha geniş bir planı analiz etmesi veya plana bir amaç atfetmesi gerekmiyor”.

Bizim görüşümüze göre, nihai EIR, çevresel incelemenin beklenen işleyişini bozmaktadır.

Örneğin, Kaliforniya Çevresel Kalite Yasası, çevresel etki raporlarının bir proje tasarımının her bölümünü analiz etmesini gerektirir. Ancak Metro'nun oylayacağı belge, gondolun Los Angeles SHP üzerindeki etkisine ilişkin çalışmayı erteliyor; bu daha sonra Kaliforniya Eyalet Parkları tarafından yapılacak.

CEQA ayrıca uygulanabilir alternatiflerin iyi niyetli bir şekilde incelenmesi çağrısında bulunuyor ve evet, son EIR, artık maç günlerinde Union İstasyonu'ndan hareket eden Dodger Stadium Express otobüslerinin yeniden yapılandırılmasını değerlendiriyor. Ancak karşılaştırma, otobüs alternatifi üzerinde o kadar çok kısıtlama olduğunu varsayıyor ki, yetersiz kalacak şekilde tasarlanmış gibi görünüyor. (Ülke çapında güçlü bir park et ve devam et programı Hollywood Bowl için işe yarıyor.)

Son olarak CEQA, projelerin ayrı EIR'lerle parça parça olarak değerlendirilmemesini gerektirir. Ancak McCourt'un gondolunun stadyum otoparklarında daha fazla gelişmeye kapı açacağı yönündeki güçlü olasılık göz önüne alındığında, son EIR pek de nihai gibi görünmüyor.

Union İstasyonu'ndan Dodger Stadyumu'na havadan hızlı ulaşım projesi, Los Angeles'ın trafik sorunlarına ve maç günü tıkanıklığına mutlu bir yanıt gibi görünüyor. Daha yakından bakana kadar. Elysian Park'ta büyük bir gelişme sağlayacak bir Truva atı olarak bu çok kötü bir fikir.

Philip Murphy, Elysian Park Dostları'nın başkanıdır.