Dodgers yıllar boyunca pek çok yıldız oyuncuyu kadrosuna kattı ancak Perşembe günkü Shohei Ohtani ile yapılan basın toplantısı başka bir stratosferdeydi.
Diğerleri, dünyanın diğer ucundaki bir ülkede izleyici sayısını en üst düzeye çıkarmak için kasıtlı olarak planlanmamıştı. Diğerleri yüzlerce medya mensubunun ilgisini çekmedi. Diğerleri sunucunun MLB Ağı yayınına zamanında başlaması için geri sayımla başlamadılar.
Bu bir basın toplantısı olduğu kadar bir TV şovuydu; dünyanın tüketeceği bir Guggenheim Beyzbol prodüksiyonuydu. Zaten net değilse de mesaj, kürsüdeki Ohtani’yi çevreleyen tabelalarla iletildi.
Bu tür etkinlikler için alışılagelmiş Dodgers logolarının yanı sıra, arka planda ve podyumda alışılmadık bir eklenti daha vardı: Guggenheim Beyzbol markası. Bu bir kaza değildi.
29 yaşındaki Ohtani, dünyanın en iyi beyzbol oyuncusu olduğu konusunda fikir birliğine varıldı. Belki de gelmiş geçmiş en yetenekli oyuncu. Hiç şüphesiz Dodgers’ın birçok maç kazanmasına yardımcı olacak. Ancak Dodgers’ın Ohtani’ye yaptığı yatırım, kulüp için bir beyzbol alışverişi olmadan önce marka için bir ticari karardı.
Ohtani’nin kontratını çevreleyen tüm histeriye rağmen (önce dudak uçuklatan 700 milyon dolar rakamı ve ardından benzeri görülmemiş ertelemeler), 2024 Dodgers onun eklenmesiyle önemli bir gelişme göstermedi. Dodgers’ın her şeyden önce atış konusunda yardıma ihtiyacı var ve Ohtani 2024’te atış yapmayacak.
All-Star JD Martinez’in yerine, vurucu locasında ve kalede atanmış smaçörde kayda değer bir gelişme olacağını öngörüyor, ancak önümüzdeki sezon için satır aralarında bundan başka bir şey yok. Eylül ayında ikinci bir dirsek ameliyatı geçirdikten sonra 2025’te atıcı olarak önceki formuna dönüp dönmeyeceği henüz bilinmiyor.
Ohtani’nin önümüzdeki on yılda franchise için açacağı benzersiz gelir akışları şüpheli olmayan bir şey.
Tarihsel olarak Japonya’da Dodgers kadar popüler olmayan bir franchise olan The Angels, Ohtani ile ilgili stadyum içi ve canlı reklamlardan yılda 10 ila 20 milyon dolar gelir elde etti. Bir endüstri uzmanına göre Dodgers iki ila üç kat daha fazla kazanabiliyor ve bu, olası tüm gelir akışlarını hesaba katmıyor.
Melekler, Shohei Ohtani ile ilgili stadyum içi ve canlı reklamlardan yılda 10 ila 20 milyon dolar gelir elde ediyordu.
(Mark J. Terrill / Associated Press)
Şimdilik, Dodgers’ın beyzbol operasyonlarından sorumlu başkanı Andrew Friedman ve ön bürosunun, kadroyu 2024 yılına yükseltmek için yapması gereken işler var. Ohtani’nin 680 milyon dolarlık şaşırtıcı bir faizsiz ödemeyi erteleme isteği, Dodgers için lüks vergisini 70 milyon dolardan 70 milyon dolara düşürdü. 46 milyon dolar, takıma kadro oluşturma konusunda daha fazla esneklik sağlıyor.
Bu esneklik, başlangıç konuşmasını ele almak için en iyi şekilde kullanılacaktır. Şu anda Dodgers’ın 2024’teki başlangıç rotasyonuna, ikinci Tommy John ameliyatından çıkan Walker Buehler ve etkileyici bir çaylak sezonu geçiren Bobby Miller başkanlık ediyor.
Dodgers’ın, sağ kolu Ryan Pepiot ve dış saha oyuncusu Jonny DeLuca karşılığında dış saha oyuncusu Manuel Margot’u Los Angeles’a gönderecek dört oyunculu takasın parçası olarak Tyler Glasnow’u Tampa Bay Rays’ten almasıyla bu durumun bu hafta sonu değişmesi bekleniyor.
Glasnow’un Dodgers’la sözleşme uzatması konusunda anlaşmasına bağlı olan anlaşma, Los Angeles’a bu sezon dışında öncelik verdikleri ön saflardaki başlangıç oyuncusunu verecek. Glasnow tek olmayabilir.
Clayton Kershaw, geçen ay geçirdiği omuz ameliyatından sonra Dodgers’a mı döneceğini yoksa Texas Rangers’la mı sözleşme imzalayacağını düşünüyor. Lucas Giolito, iki standart altı sezonu geride bırakan başarılı bir düşük alım adayı.
Sonra Yoshinobu Yamamoto var. Son üç sezonda Nippon Profesyonel Beyzbol’un Cy Young Ödülüne eşdeğer ödülünü kazanan Japon sağ elini kullanan oyuncu, kontrat tahminlerinin 200 milyon dolardan 300 milyon dolara kadar çıkmasıyla bu sezon dışında hisselerini artırdı.
Birçok büyük kulüp Yamamoto’yu kadrosuna katıyor. Dodgers da onların arasında. Durum hakkında bilgisi olan iki kişiye göre Salı günü Dodger Stadyumu’nda Yamamoto ile buluştular. Ohtani, imzasının resmileşmesinden bir gün sonra Dünya Beyzbol Klasik takım arkadaşının Los Angeles’ta kendisine katılmasını teklif etmek üzere toplantıya katılan Dodgers oyuncuları arasındaydı.
Yamamoto, Dodgers’a iki Japon yıldızı verecekti. Ama Ohtani farklıdır.
Çarşamba günü, toplantının ertesi günü, Ohtani’nin eşsiz çekiciliği, Fanatics’in, 17 numaralı Dodgers formasının piyasaya çıktığı ilk 48 saat içinde satış rekoru kırdığını ve uluslararası futbol yıldızları Lionel Messi ve Cristiano’nun formalarının zirvesine çıktığını duyurmasıyla öne çıktı. Ronaldo.
Başarı, Dodgers’ın resmi sosyal medya kanallarında büyük yankı uyandırdı. Bu da bir kaza değildi.
İki yıl önce Tucker Kain, Fanatics’in baş stratejisi ve büyüme sorumlusu olmak için Dodgers’dan ayrılırken, Dodgers’ın sahipleri Mark Walter ve Todd Boehly şirketin yatırımcıları oldular. Ohtani bir haftadır Dodger değil ve şimdiden para kazandıran biri olduğunu kanıtlıyor.
Diğerleri, dünyanın diğer ucundaki bir ülkede izleyici sayısını en üst düzeye çıkarmak için kasıtlı olarak planlanmamıştı. Diğerleri yüzlerce medya mensubunun ilgisini çekmedi. Diğerleri sunucunun MLB Ağı yayınına zamanında başlaması için geri sayımla başlamadılar.
Bu bir basın toplantısı olduğu kadar bir TV şovuydu; dünyanın tüketeceği bir Guggenheim Beyzbol prodüksiyonuydu. Zaten net değilse de mesaj, kürsüdeki Ohtani’yi çevreleyen tabelalarla iletildi.
Bu tür etkinlikler için alışılagelmiş Dodgers logolarının yanı sıra, arka planda ve podyumda alışılmadık bir eklenti daha vardı: Guggenheim Beyzbol markası. Bu bir kaza değildi.
29 yaşındaki Ohtani, dünyanın en iyi beyzbol oyuncusu olduğu konusunda fikir birliğine varıldı. Belki de gelmiş geçmiş en yetenekli oyuncu. Hiç şüphesiz Dodgers’ın birçok maç kazanmasına yardımcı olacak. Ancak Dodgers’ın Ohtani’ye yaptığı yatırım, kulüp için bir beyzbol alışverişi olmadan önce marka için bir ticari karardı.
Ohtani’nin kontratını çevreleyen tüm histeriye rağmen (önce dudak uçuklatan 700 milyon dolar rakamı ve ardından benzeri görülmemiş ertelemeler), 2024 Dodgers onun eklenmesiyle önemli bir gelişme göstermedi. Dodgers’ın her şeyden önce atış konusunda yardıma ihtiyacı var ve Ohtani 2024’te atış yapmayacak.
All-Star JD Martinez’in yerine, vurucu locasında ve kalede atanmış smaçörde kayda değer bir gelişme olacağını öngörüyor, ancak önümüzdeki sezon için satır aralarında bundan başka bir şey yok. Eylül ayında ikinci bir dirsek ameliyatı geçirdikten sonra 2025’te atıcı olarak önceki formuna dönüp dönmeyeceği henüz bilinmiyor.
Ohtani’nin önümüzdeki on yılda franchise için açacağı benzersiz gelir akışları şüpheli olmayan bir şey.
Tarihsel olarak Japonya’da Dodgers kadar popüler olmayan bir franchise olan The Angels, Ohtani ile ilgili stadyum içi ve canlı reklamlardan yılda 10 ila 20 milyon dolar gelir elde etti. Bir endüstri uzmanına göre Dodgers iki ila üç kat daha fazla kazanabiliyor ve bu, olası tüm gelir akışlarını hesaba katmıyor.
Melekler, Shohei Ohtani ile ilgili stadyum içi ve canlı reklamlardan yılda 10 ila 20 milyon dolar gelir elde ediyordu.
(Mark J. Terrill / Associated Press)
Şimdilik, Dodgers’ın beyzbol operasyonlarından sorumlu başkanı Andrew Friedman ve ön bürosunun, kadroyu 2024 yılına yükseltmek için yapması gereken işler var. Ohtani’nin 680 milyon dolarlık şaşırtıcı bir faizsiz ödemeyi erteleme isteği, Dodgers için lüks vergisini 70 milyon dolardan 70 milyon dolara düşürdü. 46 milyon dolar, takıma kadro oluşturma konusunda daha fazla esneklik sağlıyor.
Bu esneklik, başlangıç konuşmasını ele almak için en iyi şekilde kullanılacaktır. Şu anda Dodgers’ın 2024’teki başlangıç rotasyonuna, ikinci Tommy John ameliyatından çıkan Walker Buehler ve etkileyici bir çaylak sezonu geçiren Bobby Miller başkanlık ediyor.
Dodgers’ın, sağ kolu Ryan Pepiot ve dış saha oyuncusu Jonny DeLuca karşılığında dış saha oyuncusu Manuel Margot’u Los Angeles’a gönderecek dört oyunculu takasın parçası olarak Tyler Glasnow’u Tampa Bay Rays’ten almasıyla bu durumun bu hafta sonu değişmesi bekleniyor.
Glasnow’un Dodgers’la sözleşme uzatması konusunda anlaşmasına bağlı olan anlaşma, Los Angeles’a bu sezon dışında öncelik verdikleri ön saflardaki başlangıç oyuncusunu verecek. Glasnow tek olmayabilir.
Clayton Kershaw, geçen ay geçirdiği omuz ameliyatından sonra Dodgers’a mı döneceğini yoksa Texas Rangers’la mı sözleşme imzalayacağını düşünüyor. Lucas Giolito, iki standart altı sezonu geride bırakan başarılı bir düşük alım adayı.
Sonra Yoshinobu Yamamoto var. Son üç sezonda Nippon Profesyonel Beyzbol’un Cy Young Ödülüne eşdeğer ödülünü kazanan Japon sağ elini kullanan oyuncu, kontrat tahminlerinin 200 milyon dolardan 300 milyon dolara kadar çıkmasıyla bu sezon dışında hisselerini artırdı.
Birçok büyük kulüp Yamamoto’yu kadrosuna katıyor. Dodgers da onların arasında. Durum hakkında bilgisi olan iki kişiye göre Salı günü Dodger Stadyumu’nda Yamamoto ile buluştular. Ohtani, imzasının resmileşmesinden bir gün sonra Dünya Beyzbol Klasik takım arkadaşının Los Angeles’ta kendisine katılmasını teklif etmek üzere toplantıya katılan Dodgers oyuncuları arasındaydı.
Yamamoto, Dodgers’a iki Japon yıldızı verecekti. Ama Ohtani farklıdır.
Çarşamba günü, toplantının ertesi günü, Ohtani’nin eşsiz çekiciliği, Fanatics’in, 17 numaralı Dodgers formasının piyasaya çıktığı ilk 48 saat içinde satış rekoru kırdığını ve uluslararası futbol yıldızları Lionel Messi ve Cristiano’nun formalarının zirvesine çıktığını duyurmasıyla öne çıktı. Ronaldo.
Başarı, Dodgers’ın resmi sosyal medya kanallarında büyük yankı uyandırdı. Bu da bir kaza değildi.
İki yıl önce Tucker Kain, Fanatics’in baş stratejisi ve büyüme sorumlusu olmak için Dodgers’dan ayrılırken, Dodgers’ın sahipleri Mark Walter ve Todd Boehly şirketin yatırımcıları oldular. Ohtani bir haftadır Dodger değil ve şimdiden para kazandıran biri olduğunu kanıtlıyor.